Penjat el 30 d'octubre de 2020, per Adenc
La Campanya Contra el Quart Cinturó reclama al Grup Parlamentari de En Comú – Podem que es posicioni radicalment en contra d’aquestes partides i forci la seva retirada.
Només hi ha dues setmanes per presentar esmenes parcials i en aquest termini cal que les formacions polítiques actuïn de forma decidida en defensa dels seus postulats
El projecte de pressupostos de l’Estat per l’any 2021 impulsat per el PSOE i PODEMOS-COMUNS segueix incloent partides per desenvolupar el Quart Cinturó. Concretament el projecte de PGE preveu dues partides clau per al perllongament per trams del Quart Cinturó de Barcelona, anomenada B-40 seguint l’esquema de radialitat sobre Barcelona, i batejada també com a Via Orbital, Ronda del Vallès, N-II, etc. Les dues partides són*:
– B-40 TRAM: OLESA DE MONTSERRAT-VILADECAVALLS. (6,2 Km): 13.639.240€ . OBRA PÚBLICA
– B-40 TRAM: TERRASSA-GRANOLLERS. (SUBTRAM Terrassa – Caldes de Montbui): 124.900€. PROJECTE ESTUDI INFORMATIU
Les dues partides incloses servirien teòricament per acabar l’Obra del tram Abrera – Terrassa (aturada durant anys i amb greus problemes d’enginyeria per resoldre) i per acabar de pagar l’Estudi Informatiu del Quart cinturó al Vallès Occidental (Terrassa-Caldes de Montbui) i Oriental.
Des de la Campanya contra el Quart Cinturó lamentem que un govern format amb membres de Catalunya En Comú i Podem no hagi treballat en la definició del “PGE 2021” per eliminar aquestes partides. Cal tenir present que l’espai que representa el grup parlamentari de En Comú – Podem, hereves de l’antiga Iniciativa per Catalunya, ha estat participant ja històricament en el marc de la CCQC i s’ha mostrat totalment contrària al Quart Cinturó i al model de mobilitat en vehicle privat en el que s’inscriu aquest projecte.
Per això des de la Campanya Contra el Quart Cinturó reclamem al Grup Parlamentari de En Comú – Podem que es posicioni radicalment en contra d’aquestes partides i forci la seva retirada. Així mateix, demanem a la resta de forces polítiques contràries al Quart Cinturó que facin servir la seva representació al Congrés de diputats per condicionar la retirada d’aquestes partides. Només hi ha dues setmanes per presentar esmenes parcials i en aquest termini cal que les formacions polítiques actuïn en defensa dels seus postulats.
Mentre la situació de rodalies és vergonyosa i les promeses d’inversions no realitzades s’amunteguen des de fa una pila d’anys, la proposta dels nous PGE pot permetre que s’inauguri abans el tram Abrera – Terrassa del Quart Cinturó i la connexió AP7 – A-2 a El Papiol que no pas actuacions urgentíssimes i demandes històriques sobre la xarxa de rodalies que beneficiarien milions de viatgers cada any i que tenen el consens de totes les forces polítiques.
25 anys reivindicant els valors del territori vallesà, defensant un nou model de mobilitat i oposant-nos al Quart Cinturó
La Campanya Contra el Quart Cinturó va iniciar-se l’any 1993 i ha superat més de 25 anys defensant la no continuïtat del Projecte més “desarrollista” de la historia de la planificació urbanística de Catalunya. Prevista ja l’any 1971, en ple franquisme, sota la presidència de J.Antoni Samaranch com a President de la Diputació de Barcelona, aquest projecte segueix lentament el seu procés per desenvolupar-se sigui quin sigui el govern de l’Estat Espanyol.
Defensant i impulsant aquest projecte han passat des del ministre Josep Borrell fins Artur Mas com a conseller de Política Territorial sense que s’hagi modificat substancialment cap plantejament en 25 anys. Sembla que ni l’evident crisi ambiental general, ni la Llei de Canvi Climàtic, ni el Decret Llei d’emergència Climàtica, ni les declaracions d’emergència climàtica, ni les crisis econòmiques del 2009 i del 2020, ni la recent redacció del Pla Específic de Mobilitat del Vallès encara en tramitació, han servit encara com a demostració de l’evidència que cal un canvi en el model de mobilitat que passa per enterrar definitivament el Quart Cinturó de Barcelona, ni tampoc per aconseguir una inversió molt més forta en transport ferroviari a la Regió Metropolitana de Barcelona.
El futur del Vallès passa per la reconversió radical de model de mobilitat i la preservació de tot el corredor prelitoral de la Plana del Vallès, un àmbit que ja destacava en el “Llibre Blanc de la gestió de la Natura als Països Catalans; Natura, Ús o Abús” coordinat per Ramon Folch l’any 1976, com un dels espais destacats a protegir. La preservació del paisatge, de la biodiversitat, de la integritat dels espais agraris i dels connectors ecològics, és un element indispensable per a un territori metropolità que en el marc de la crisi actual ha pres encara més consciència del valor dels territoris naturals més propers.
NO ENS PODEM DECLARAR EN EMERGÈNCIA CLIMÀTICA I SEGUIR FENT EL QUART CINTURÓ
Campanya Contra el Quart Cinturó
L’Alt Penedès, el Baix Llobregat i el Vallès, 30 d’octubre de 2020
Més Informació:
Toni Altaió 655 179 694 937 171 887 correu@adenc.cat
*adjuntem enllaç al document de les inversions territorialitzades.
Pàgina 42 del pdf (pàgina 38 de la numeració del document).
https://www.sepg.pap.hacienda.gob.es/Presup/PGE2021Proyecto/MaestroTomos/PGE-ROM/doc/L_21_A_V8.PDF