Penjat el 29 d'octubre de 2008, per ecologistes
S’està
confirmant el que ja ens temíem quan vam presentar al·legacions al Pla
de Transports de Viatgers del Departament de Política Territorial de la
Generalitat. En aquest pla només es parlava del nombre de trens que
circularien entre Girona i Figueres, sense indicar quants d’ells eren
semidirectes. Ja vam advertir que darrera d’aquest fet hi podia haver
un intent d’eliminar serveis de Catalunya Exprés, amb l’excusa de la
creació de l’Avant. Pel que hem pogut llegir a la premsa, el Conseller
Nadal, en resposta a una pregunta parlamentària, ho hauria confirmat.
Aquesta
opció, és completament contradictòria amb les promeses formulades fa
pocs dies pel mateix Conseller en relació a la potenciació de la línia
de Portbou, però, en canvi, és perfectament coherent amb altres mesures
del Pla de Transports de Viatgers, com el fet que el nou servei de
rodalies de Girona s’acabi a Flaçà o que no es faci cap referència al
tram Figueres-Portbou.
I és que les nostres administracions no
semblen haver-se assabentat de la gravetat de la crisi econòmica que
patim ni de que aquesta es combina amb una crisi energètica i amb el
col·lapse del transport per carretera i continuen apostant per
l’automòbil privat i pels trens de preu elevat.
Per això,
anuncien l’absurd desdoblament de la nacional 260 entre Figueres i
Llançà, una carretera que només pateix petites congestions quan la gent
va i bé de la platja, mentre la línia de tren que fa el mateix
recorregut, ha vist desaparèixer més de la meitat dels trens que hi
circulaven.
Per això anuncien la substitució dels Catalunya
Exprés per uns trens Avant que, si ens hem de guiar pel que es paga
entre Barcelona i Lleida (146 KM), costaran gairebé el doble que
aquests i més del doble que els regionals. Si va endavant el trasllat
de l’estació de Figueres, al preu del bitllet s’hi haurà d’afegir el
que costi –en temps i diners- accedir a la nova estació, perquè hauran
de travessar Figueres en un transport motoritzat la majoria dels
usuaris de la comarca i el 60 % dels figuerencs que ara hi accedeixen a
peu. Si Renfe ho confirma, tindrem una mostra més de les grans
inquietuds socials dels nostres governants.
Defensem el Tren de l’Empordà
Per més informació: 678535791