Penjat el 2 d'octubre de 2023, per Despatx IAEDEN
● Instem l’Ajuntament de Vilafant a preservar una zona natural lliure d’infraestructures
● Demanem als ajuntaments i a la Diputació de Girona que renunciïn a fer un projecte insostenible que atempta contra el futur benestar dels veïns de
Vilafant
Després de la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) que dictamina l’aturada del projecte degut a la seva il·legalitat, la plataforma No a la Variant de Vilafant, i les entitats Amics del Manol i Palol Sabaldòria, i IAEDEN-Salvem l’Empordà demanem a l’Ajuntament de Vilafant, i a la seva alcaldessa, Montse de la Llave, que protegeixi els valors naturals de l’entorn del riu Manol i el paisatge del municipi, i que renunciï a fer cap desenvolupament de noves infraestructures viàries que el puguin deteriorar i destruir.
Així ho hem acordat, aquest diumenge al migdia, en una trobada als peus de l’alzina de Can Massanet, l’arbre monumental que hi ha a uns metres d’on la Diputació de Girona, per la demanda dels ajuntaments de Vilafant i de Borrassà, havia projectat fer passar el pont i el talús de la nova variant de la carretera GIV-5129.
La sentència del TSJC
Les entitats contràries al projecte de la carretera GIP 5129 celebrem la sentència del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya a favor de les propietàries afectades, i que ens dona la raó a les entitats que vam presentar el recurs de reposició contra la sentència del Jutjat Contenciós Administratiu de Girona. La sentència del TSJC assenyala la il·legalitat del projecte que va aprovar la Diputació de Girona. Gràcies a la pressió veïnal al carrer, al camp i als jutjats, hem aturat una obra que alguns veien imparable, i que pretenia trinxar el bosc de ribera del Manol, els camps de conreu i les oliveres.
Des de les entitats reconeixem el valor de la sentència i els fonaments de dret en què es basa, i que el projecte que pretén fer la Diputació de Girona és una variant -tot i els matisos de la forma, entre traçat o població-, com sempre hem manifestat, i per tant s’hauria hagut de tramitar amb els informes pertinents. També assenyala que no tenia l’autorització del Ministerio de Fomento per fer la connexió amb la carretera N 260. Per tot això, la justícia invalida i atura el projecte.
Apel·lem a la gestió sostenible del territori per no agreujar els efectes del canvi climàtic.
Així i tot, encara que sigui viable iniciar de nou la tramitació de les autoritzacions del Ministerio de Fomento amb els estudis pertinents, i el redisseny del projecte agafi forma, demanem als responsables que siguin conseqüents amb la realitat ambiental, econòmica i social del planeta. Alertem els governs i les administracions que gestionen el territori que aquest no és el camí per afrontar el canvi climàtic, ni la crisi energètica i de matèries primeres. Així, demanem a l’Ajuntament de Vilafant que desisteixi de desenvolupar aquesta zona del Manol, que la deixi lliure d’infraestructures, que la preservi i millori els valors
naturals que té, així com la seva importància agrícola. En definitiva, que asseguri un futur una mica més verd i sostenible als veïns de Vilafant. Així mateix, creiem que la millor inversió seria en el foment del transport col·lectiu i de la bicicleta, que cada vegada és més necessari i comú.
Plataforma No a la Variant de Vilafant
Amics del Manol i Palol Sabaldòria
IAEDEN-Salvem l’Empordà
The post Punt i final a la Variant de Vilafant appeared first on IAEDEN - Salvem l'Empordà.